sağlık ol-ma-sın

6 Mart 2014 Perşembe

sinirlenmekAklıma geldikçe sinir olduğum şeyler var benim. Sağlık olsun diyerek geçiştiremediğim. Hem neden sağlık olsunmuş ki? Olaya sebep olan kişi "sağlıklı" bir birey olsaydı "sağlık olsun" demeye gerek kalmazdı ki! Şu kelimelerin anlamları da ne ilginç, sağ-lık, -mal-lık gibi (mal burada sağ olmasına tahammül edilemeyen kişi manasında.) Tamam sağ-salim olma durumundan geliyor muhtemelen sağlık kelimesinin kökü. Ben de o zaman sol-luk kelimesini literatüre katmak istiyorum. Böyle soldan soldan geldiler mi Allah ne verdiyse girişmek için. Sağlık olsun diyerek geçiştiremediğimiz,içimizdeki sinir olmak eyleminden, sakin olmak eylemine geçemediğimiz durumlarda duruma cuk oturan "solluk" kelimesi bence herşeyi çözer. Tıpkı kolluk kuvvetlerin herşeyi biber gazıyla çözdüğü gibi. Sal gazı ortaya, orada kim varmış, hasta mıymış, bebek miymiş, yaşlı mıymış hiçççççç düşünme! Onlara da "kolluk" yerine "Robotcopluk" kelimesini literatüre katıyorum. Robotcoplar kendilerine her söyleneni sorgulamadan (ki robotlar zaten ne beyni ne sorgulaması canım!) "emredersiniz efendim" koşulsuz kabullenişiyle rap rap rap diye koşarak yaparlar. Madem ki sorgulamadan yapılan eylemler,insanları düşünmeye sevk etmeyen, kanıksanabilen ama acımasız eylemler prim görüyor son günlerde, ben de solluk anımda önüme gelene basıcam sopayı! "Malum bu sabah solumdan kalktım" diycem! "Elimin tersinde ne işin vardı?" diycem. "Müsait bir yerde durur musunuz soldan gelen bu zavallı sağda müsait bir yerde inecek" diycem. Sahi trafik İngiltere'deki gibi ters aksaydı, o zaman "solda müsait bir yerde inecek var" mı diycektik? Anladım ki bugünlerde kafam "hadi hop, soldan sağdan, yandan yandan..."

0 yorum:

Yorum Gönder