MAVİ PANJURLU BEYAZ EVLER

4 Mart 2014 Salı

yunan evleri, mavi panjur beyaz ev

Kısacası Ege evleri de diyebilirdim aslında. Böyle bir ev bende direkt olarak huzuru çağrıştırıyor. Hele bir de önünde çiçekler varsa değmeyin keyfime. Saatlerce durup önünde o evi izleyebilir ve kendimi dinleyebilirim. Sanırım renklerle ilgisi var bu işin. Beyaz ve mavi zaten insanı sakinleştiren renkler. Benim için yazı simgelerler. Güneş ışığı tatlı tatlı evlerin duvarına yansır. İçiniz ısınır hemen. Panjurların üzerine inen begonvillerin pembeliği ile renkler sarmaş dolaş olup, dans etmeye başlar sanki. Begonviller bir kadın eli gibi gelip, güçlü ve sağlam ahşap panjurlara sarılıp sarmalar onları. Arkanda ben varım, senin güzelliğini tamamlamaya geldim der. 

Mesela Yunan adalarındaki evler hep böyle. Adamlar ekonomik krizdeler ama o evlerde yaşayanlar bence hala mutlu ve keyifli. Rahatlığı simgeliyor bu evler. Çok paramız olmasa da bu ev mutlu olmaya yeter de artar diyorlar bana. Yoğurt kaplarına ve yağ tenekelerine ekilen çiçekler  duvarlarımızı sardıkça, mutluluğumuz katlanır diyorlar. Kışın da yazdan biriktirilen güneş ışıkları ısıtır içlerini belli ki. Ah keşke o evlerden birinde yaşasam. Mutlu olmak çok kolay olabilirdi o zaman. 

0 yorum:

Yorum Gönder