açmak

5 Mart 2014 Çarşamba

açmakAçmak , açılmak..Bir merhaba demek dünyaya.. Bir tohumun açması dünyaya yeni bir çiçek sunmaktır. Hava açtı deriz yani karanlık bulutlar gitti, yağmur dindi artık hava güneşli deriz. Ufkum açıldı derken yeni bir şey öğrenmek bir bilgiye kavuşmayı ifade ederiz. Ağaçların çiçek açması "heeeeey önümüz ilkbahar" demektir. Zamansız açan çiçeklere üzülürüz , bozulacaktır onlar biliriz. Çünkü o havanın koşulları çiçeğe uymayackatır. Ama inatçıysa o da zorlar belki şansını. 
Açılmak... Değişmek, gelişmek, dönüşüme uğramak.. Açılan bir kapı davettir mesela.. Gel benim dünyama demektir. Seni bekliyordum demektir. Nerde kaldın? demektir. Mesela Alice de harikalar diyarına açılan kapıdan girmişti içeriye. Bambaşka bir dünyaya girmişti aslında. Ama ben onun güzel mi kötü mü olduğuna hala karar veremedim. Ben Alice olsam delirirdim orada. O tavşan kocaman ve ürkütücü.. Saatler bir acayip , yumurtalar falan. Salvador Dali'nin kafa patlatan resimleri gibi. Bir çocuk nasıl eğlenir ki Alice'in dünyasında. Benim için kabusa açılan kapı olurdu heralde. Demek ki Alice'de var bir arıza. Baksana saçma sapan bir dünyada mutlu olmuş garibim. Alice arkadaşım olsa suratına iki şaplak atıp "heeyyyyyy kendine gel" derdim :)

0 yorum:

Yorum Gönder